Az én történetem

Nagyon sokáig gondolkoztam azon, hogy hogyan és mivel is indítsam el a blogom írását. Végül arra jutottam, hogy az én történetem bemutatásával, az általam megtapasztaltak alapján kezdem el nektek végig vezetni azt, amin én keresztülmentem, melyik az az út, ami ide vezetett engem, ahol most járok.

Tudom, hogy rengetegen vagytok most abban a helyzetben, amiben már én is voltam.

Soha nem gondoltam, hogy én valaha meg tudok majd hízni, de „sikerült”. A húszas éveim elején kialakult egy komoly, több mint 6 évig tartó párkapcsolatom, ami idő alatt 25 kg-ot híztam.
De vajon mi lehetett az oka az elhízásomnak? Hogyan lehetséges az, hogy egy olyan lány, aki mindig is vékony alkat volt, meg tudott hízni?

Sajnos az emberek 70%-a stressz- és érzelmi evő. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Bármilyen pozitív vagy negatív inger ér minket, akkor eszünk! Amikor egy új kapcsolatba kezdünk, boldogok vagyunk, főzünk a párunknak vagy közösen készítünk valamit, gyakrabban járunk éttermekbe. Az étkezés egy kellemes közös program, kikapcsolódás és valóban az is. Közben viszont észre sem vesszük, hogy rakódnak ránk a plusz kilók, elhagyjuk magunkat.

Azt gondoljuk: „már úgyis a miénk, nem számít pár kiló”.

A másik véglet az, amikor bánatosak, vagy stresszesek vagyunk a mindennapokban. Ilyenkor azért eszünk, mert a stresszhormon a feszültség hatására megnő vérünkben. Ez a stresszhormon – más néven kortizol – az édes vagy sós ízek, illetve a szénhidrát iránti vágyat fokozza. Amikor ez a reakció túlzott méreteket ölt a testben, érzelmi evésről beszélhetünk. Na bumm, ez az, ami történt nálam is, a párkapcsolatom utolsó éveiben a szénhidrát volt a legjobb barátom és egyetlen boldogságforrásom.

A történet lényege most kezdődik, szóval jól figyeljetek!
Annyira rosszul éreztem már magam a bőrömben, hogy elkezdtem egyedül fogyókúrázni. A fogyókúra, mint fogalom, mit is jelent az emberek többségének? Egy drasztikus módszer, minek a során az ember megvonja magától az elegendő és megfelelő táplálékot, „nem eszek semmit, előbb utóbb majd lefogyok” elve! Ez az, amit csináltam én is, de nem vált be.
Ezután következett a B terv: mit is hallani, olvasni, látni a TV-ben, mindenhol? Különböző „csodaszerek”, bogyók, porok. Szerintem nem volt olyan, amit ne vettem volna meg, bízva a hatásukban. A mai napig van olyan is, ami kibontatlan állapotban a polcomon van. Volt, amit elkezdtem, majd 4 nap után, farkaséhesen, mindent megettem, amit találtam, ennek a végeredménye plusz 3-5 kg lett. Az első kettő nekifutásom kudarccal végződött. Ezután gondoltam, jöhet a sokak szerinti „tuti tipp” az, hogy eszek valamennyit, de gondosan ügyelve arra, hogy ne lakjak jól soha. Ez volt nálam a csirke, saláta, mozzarella kombináció. Gyakorlatilag az összes étkezésem ezekből az összetevőkből állt, viszont ez, a többivel ellentétben, súlyleadás szempontjából sikeres volt, mert elkezdtem fogyni! A mai napig nem tudom, hogyan tudtam ezt akkor végig csinálni, de egészen bizonyos, hogy iszonyú nagy akaraterő kellett hozzá. Emlékszem arra, mennyire örültem, mikor végre eredményt értem el, de sajnos az örömöm nem tartott sokáig. Elindult nálam is a jojó effektus. Igaz, hogy addigra már 25 kg-ot fogytam, de 10 kg fel-le ugrált rajtam. Ránézésre vékonyabb lettem, de puha, zsíros voltam még mindig. Próbáltam figyelni az étkezésemre, de a leadott kilók utáni súlyomat nem tudtam tartani.

Mi lehetett ennek az oka?

Az egyik az, hogy besokallt a szervezetem és jelzett, hogy ennem kell, a másik pedig a rosszul működő anyagcsere. Nagyon fontos, bár sokan bele sem gondolnak, de a rengeteg fogyási kísérlet során, teljesen tönkre tesszük az anyagcserénket is. Minden ember más, minden embernek más az anyagcseréje. Vannak olyanok, akik rengeteg péksüteményt, szénhidrátban gazdag ételeket esznek, mégsem híznak el. Továbbá vannak olyanok, akik pörköltet, szalonnát esznek, sok tojást, zsíros ételeket fogyasztanak és mégis jó formában tudnak maradni! Sajnos, azok az ételek, amiket nagyon kívánunk, azoktól hízunk általában a legjobban és azok a „tiltólistás” ételek számunkra! Nálam ilyenek a kávé és az édesség, és rám valóban ez is a jellemző. Amikor a saját típusjellemzőim szerint raktam össze az étrendemet, (mikor már ezzel foglalkoztam) akkor láttam meg, hogy tényleg ez így igaz!

Mi a megoldás?

1. Ne kezdjünk buta diétákba, szélsőséges megoldásokba (pl. ketogen diéta)
2. Mozgás! Mint az elején írtam, az emberek 70%-a stressz evő, ezért kell valamit találnunk, ami elvonja a figyelmünket a stresszről és ahol a felesleges feszültséget le tudjuk vezetni. Erre tökéletes a mozgás!

Próbáljátok ezeket a sorokat úgy olvasni, hogy amit írok, az tényleg így van, és tényleg működik!

Mínusz 25 kg! 3 éve mindennap verseny közeli formám van! Napi nyolcszor étkezem, ami jól tükrözi, hogy soha nem éhezem! Közel 1.500 vendégem rá a bizonyíték, hogy így is lehet élni és így is kellene élnie mindenkinek!
Sok év volt, mire megtaláltam az utam és szeretném ezt idővel veletek is még jobban megismertetni és megmutatni, hogy mire figyeljetek, milyen hibákat ne kövessetek el!

Hamarosan folytatom tovább, de addig is, ahogy ígértem, egy szuper receptet hoztam el nektek.
Készítsétek el ti is!

Zablisztes túró-rudi szelet eperrel megbolondítva

Vendégem receptje alapján


Piskóta:
– 4 tojás
– 4 evőkanál víz
– 2 evőkanál négyszeres erősségű édesítő (eritrit is jó, csak abból akkor minimum 4 kanál kell, ha nem több)
– 4 evőkanál zabpehelyliszt
– 2 evőkanál kakaópor
– 1 kiskanál sütőpor

A tojásokat ketté választjuk, a sárgáját az édesítővel habosra verjük, majd hozzákeverjük a lisztet, a kakaóport, a sütőport, vizet. A fehérjét kemény habbá verjük (én tettem bele pici sót–> megszokás), majd óvatosan beleforgatjuk a tojásos habba. 170 fokon sütöttem, kb. 20-25 percig, de tűpróbával figyeljük, mert minden sütő más.

Krém:
– 250 g túró
– 150 g joghurt (én valamennyivel kevesebbet használtam)
– 2 evőkanál négyszeres erősségű édesítő
– 1 evőkanál zabpehely (én ezt kihagytam)
– 1 citrom reszelt héja

A túrókrém hozzávalóit krémesre turmixoljuk. Majd a kész piskótát kettévágjuk, töltjük a túrókrémmel és a tetejét cukormentes csokival vonjuk be. Érdemes folyamatosan kóstolni a krémet, az édesítő miatt. Négyszeres erősségű édesítőből én általában mindig kevesebbet használok, mint amit a recept ír, de ugye attól függ, hogy ki mennyire édesszájú, nekem másfél kanállal is ízlik

5 Comments

  1. Szia Andi, köszi a receptet. 🙂 Az édesség az amiről a legnehezebb lemondanom… De szuper alternatívák vannak már szerencsére. Biztos ki fogom próbálni! 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.